VeloGrand

Який тиск має бути у велосипедних шинах

Здавалося б, що, може, простіше — накачав, пом'яв пальцями, поїхав. Проте тут є деякі тонкощі. Тиск у шинах - це найважливіший фактор, що впливає на накат, прохідність та керування велосипедом.

Не будемо описувати безкамерні покришки, тому що вони встановлюються на більш дорогі байки, а стаття орієнтована на допомогу початківцям. Скажемо тільки, що ця технологія вкрай прогресивна, і рано чи пізно всі (принаймні гірські) велосипеди будуть комплектуватися безкамерними колесами.

Тиск у шинах шосейних велосипедів

Почнемо з простого - з велосипедів для асфальтованих доріг. Тут все просто — чим більший тиск, тим кращий накат. Дивіться на боковині покришки, там обов'язково має бути написане допустиме значення, у psi (фунти на квадратний дюйм), або bar (атмосфери). Качайте максимум і насолоджуйтесь швидкістю. 1 psi = 0,0689476 bar

Бажано мати хороший підлоговий насос з манометром, тому що забивати 11 атмосфер у шосейну шину портативним насосом — ще та мука. За кілька тижнів тиск у шинах падає на дві-три атмосфери. Пальцями це не відчувається, тому підлоговий насос з манометром дуже доречний.
Якщо тримати тиск менше максимального, то можна вловити пробій камери, званий "зміїним укусом". Це виходить, коли колесо наскакує на тверду річ і шина пробивається до обода. Результат – дві маленькі дірочки, схожі на укус змії.

Тиск у шинах гірських велосипедів

З байками для бездоріжжя дещо складніше. Справа в тому, що тут потрібно дотриматися балансу між зчепленням і накатом.Чим сильніше накачана покришка, тим краще вона котить (по ґрунту теж), але через свою твердість вона не може "облизувати" поверхню - зчеплення погіршується.
Високий тиск утримує напівкруглий профіль шини, тоді як максимальне зчеплення з дорогою можливе, коли вся площа плями контакту задіяна. Іншими словами, чим більше «розплющиться» покришка – тим краще для прохідності та управління. З іншого боку - страждає накат і можливий той самий "зміїний укус".

Оскільки в основному вся камерна мтб гума має допустимий діапазон тиску приблизно 2.5-4.5 атм, можна сказати, що робочий тиск лежить у межах між 3 і 4 атмосфери. Точніше сказати неможливо – факторів дуже багато

Тиск повітря для різних типів шин

Якщо у вас півслік, то низький тиск зводить нанівець його переваги. Сенс напівсліку в тому, щоб завдяки напівкруглому профілю покришки котити по твердій поверхні гладкою частиною протектора. І лише потрапивши на м'який ґрунт, у справу вступає бічна частина протектора.
А якщо шина накачана слабо, то вона буде розплющена, і ваш півслік навіть по асфальту гребтиме своїми грунтозачепами. Тому в цей тип шин качаємо близький до максимального тиску.

Стандартні кросскантрійні покришки шириною 2.1-2.3 дюйми вимагають робочого тиску 3-4 атм. У такої гуми не надто яскраво виражені ґрунтозачепи, це найбільш універсальні шини для тих, хто катається лісами.

Шини для екстремального катання мають ширину 2.3″ і більше, і тут дуже важливе зчеплення з поверхнею.Тиск обчислюється експериментально, щоб шина не пробивалася на дропах та жорстких спусках.

Не хотілося б, щоб уявою читачів виникала картина велосипедиста з насосом, який тільки й робить, що виставляє різний тиск під різні умови.
Тому необхідно знайти золоту середину.

Подивіться маркування на покришці, там повинні бути вказані найменший та найбільший допустимий тиск.

Подумайте за якими типами поверхонь ви катаєтеся частіше:
а) Грунтовка, вибоїни - накачуйте на середнє значення (орієнтуючись показанням на покришці) або трохи менше
б) Асфальт, укатані стежки - накачуйте майже на максимум

Також тиск залежить від ваги велосипедиста. 

Крім того, по поверхнях на зразок снігу та піску накачані колеса йдуть краще.
У сильну спеку, катаючись на великій швидкості(~30 км/год) краще не накачувати на максимум(можливо перегрів коліс). Навпаки, якщо ви катаєтеся взимку, то краще накачувати сильніші колеса (інакше можуть бути пошкодження покришки і камери від холоду).