VeloGrand

Вибір велосипедних покришок

Вибір покришок

Поки ви раділи нещодавно купленому велосипеду, пролетів сезон і за вашою спиною залишилися кілометри поїздок. Ось тут і помітили ви, що покришки, що стояли на велосипеді на момент покупки, вже практично лисі і пора б їх оновити. А можливо, вам просто не сподобався малюнок протектора на рідних покришках, що й послужило приводом для їх заміни. серед них не виявилося, що й змусило вас впасти у затяжний ступор.
Щоб позбавити вас ворожок і міркувань, наведемо основні параметри вибору покришок для велосипеда. Відразу обмовимося, універсальних шин не буває і кожен сам вибирає найбільш підходящі для свого катання шини. Сподіваємося, що після прочитання даного матеріалу вибір для вас стане легше і зрозуміліше.

Щодо рідних покришок:
Будь-який виробник, як правило, комплектує велосипед тими покришками, які, на його думку, найбільше підходять для їзди в тих умовах, для яких розроблявся той чи інший велосипед. Для більшості крос-кантрійних моделей це недорогі, популярні моделі покришок, з невисоким протектором. Іноді виробником шини є той же бренд, що і виробник велосипеда, але це означає, що така шина була виготовлена ​​тільки для комплектації даних моделей і її навряд чи вдасться купити окремо.І, треба сказати, не завжди наші погляди на режим експлуатації велосипеда, збігаються з поглядами виробника і, в цьому випадку, можливо, варто змінити шини відразу ж після покупки велосипеда.

Протектор – або іноді, рисунок протектора – вигляд та форма зовнішньої поверхні покришки.

Види протекторів:
Слік - ідеально-гладка, або практично гладка гума. Гарантує неймовірний накат, проте прийнятне зчеплення забезпечує лише на гладкій та сухій! поверхні. Добре підійде для стриту, катання по асфальту в місті, за сухої погоди, флету, або катання в підготовленому парку.

Напів-слік - саме та категорія, в якій так багато хороших покришок, що деякі, вже не перший рік не можуть вирішити, яка з них краща. Від злику відрізняється невисоким і "Рівним" протектором, тобто. він поступово виступає від корду по всій контактної поверхні покришки. Основна перевага в тому, що, крім хорошого накату, дозволяє досягти хорошого зчеплення на грунті і вологих поверхнях. Це відбувається завдяки тому, що вода з контактної площі видавлюється в порожнечі протектора, таким чином, дозволяючи зробити контактну площу сухою та чіпкою. Часто використовується як універсальна гума, для катання як парк/стріт, так і для трюкового катання в дерті або виїздів загород. Не тримає пухкий ґрунт, сильний бруд, сніг та іншу жижу.
Високий протектор - щоб не вдаватися до полеміки, широким жестом об'єднаємо у цю категорію всі покришки з висотою протектора до 10-12мм. Такі покришки котять істотно гірше від сликів.Це, втім, не заважає використовувати їх у стріт/дерт катанні, але більшість віддає перевагу сликам, т.к. у багатьох трюках, занадто чітке зчеплення в поворотах і приземленнях - швидше загрожує стопорінням байка і викиданням наїзника, з усіма витікаючими... Звичайно головне призначення такого протектора - це ДХ/ФР/Тріал/Трейл дисципліни. Інакше кажучи, такий протектор призначений для збереження максимального зчеплення на пухких поверхнях та ґрунті. Покришки з невисоким протектором до 5-8мм часто використовують у байкер-кросі, намагаючись знайти золоту середину між вагою, накатом та зчепленням на великій швидкості. Такі покришки добре їдуть по помірному бруду, неглибокому снігу, піску та пухкому ґрунту. Форма і малюнок протектора визначають відданість покришки або прохідності, або накату. Тут слід підходити до вибору протектора індивідуально, як до вибору протектора на спортивному взутті.
Грязьовий протектор – висота протектора від 10мм. Зазвичай це покришки з досить рідкісними шипами, зате висота цих шипів дуже велика. Такий протектор ідеальний для впевненого контролю над байком у бруді, глибокому снігу, і ще мало в якому шоколаді. Думаю, що на такому протекторі та широких покришках можна навіть непогано розсікати по болотах. Звичайно, ні накату, ні швидкості від таких покришок ви не отримаєте. У місті їздити на таких – це справжнє борошно. На гладких і вологих, жорстких поверхнях, можете забути про зчеплення, т.к. через висоти протектора покришка йтиме як би "навшпиньки"

vibor pokrishek

Для того щоб зрозуміти де яка потрібна ширина протектора, вам досить просто уявити себе, що проїжджає плоский поворот на сипучому грунті. Яке колесо понесе першим? - правильно, заднє, воно найменше завантажене в повороті, при цьому можна виставити ногу і їхати далі. А ось коли у вас знесе переднє колесо – це вже говорить про те, що, незважаючи на його завантаженість, зчеплення замало. І результатом такого зносу буде неминуче падіння.
Переднє колесо несе основне навантаження в повороті, якщо ви, звичайно, його достатньо завантажили і тому ви повинні бути впевнені, що воно надійно тримає грунт. Найвірніший спосіб збільшити зчеплення колеса, в такому випадку - це збільшити контактну пляму покришки з перешкодою, досягти цього найпростіше, встановивши ширшу покришку.
Однак, широка гума гірше котить, і коли вона стоїть на задньому колесі (найбільш завантаженому в більшості випадків) це сильно позначається на накаті байка загалом.
Якщо йдеться про їзду по бруду або піску, то тут не менш важливо, наскільки ефективно заднє колесо забезпечуватиме крутний момент і звичайно, на бруді та піску, широка гума не завадить і ззаду, забезпечивши прохідність і зчеплення, правда на шкоду швидкості та накату. 

 kompaund

Наступний важливий параметр – це м'якість компаунда (співвідношення полімерів та каучуку у складі гуми). На жаль, цей параметр не має будь-якого жорсткого стандарту і тому ви не знайдете ніякої інформації про м'якість гуми, на корді покришки. Для цього на покришках існують так звані "усики", потягнувши за які, ви зможете самі оцінити, наскільки м'який склад гуми. Щодо вибору - то тут все просто: М'яка гума "липне" на гладких поверхнях і відмінно тримає велосипед на нерівностях, проте, розкрутити таку покришку дуже не просто, та й вони зношуються дуже швидко. Твердий компаунд дозволяє покришці швидше розігнатися, добре поводиться на швидкості і має гарний накат. Проте такий компаунд пасує мокрих і гладких поверхнях, т.к. занадто твердий для того, щоб тертя було достатньо для прийнятного контролю над байком.

Інший і не менш важливий параметр – це м'якість корду (не плутати з м'якістю компаунда). Він показує, наскільки покришка пристосована до "зминання" під навантаженням. Наприклад, покришка з м'яким кордом, при наїзді на невелику перешкоду - обомнеться навколо нього, забезпечивши при цьому і хороше зчеплення, і не втрачаючи швидкості, а покришка з жорстким кордом, при тому ж тиску, швидше відскочить, передавши всю роботу амортизатору і погасивши швидкість . Тут є і плюси та мінуси. Наприклад, шину з жорстким кордом пробити і проколоти досить складно, а м'яка, навпаки, може при ударі дійти до обода і пробити камеру. Що стосується зчеплення і накату, то гадаю, тут все і так очевидно і повторюватися не стану. Цей параметр, на відміну від попереднього, вимірюється і майже у всіх виробників пишеться на корді покришки.

 kord

Вимірюється він у кількості ниток корду, на дюйм, і якщо російською - то TPI(Threads Per Inch). Поширені значення: м'які – 30-60TPI, жорсткі 90-150TPI.

Тип корду: металевий або кевларовий - в основному впливає на вагу покришки, з усіма наслідками. Що стосується міцності на розрив чи прокол, то тут уже все залежить від конкретної моделі та виробника.

Думаю, цієї інформації більш ніж достатньо, для вибору найбільш похідних покришок для кожного. Зазначу, що вкрай корисно мати у своєму розпорядженні кілька наборів покришок для різних цілей та умов. Ну і, звичайно ж, не забувати стежити і міняти покришки в міру зношування.